Isvecka

Några bilder från idag och igår
 
Igår började vår isvecka och redan idag på morgonen blev jag klar med min första skulptur. Vi i klassen (eller ja, 5/7 i klassen) valde att göra olika schackpjäser, och jag gav mig in på att försöka göra löparen, men som ni ser på de två första bilderna är den inte alls lik. Skyller på att det är första gången någonsin jag gör en isskulptur.
Jag har även hunnit göra mig illa på den här korta tiden. Vet inte exakt vad jag har lyckats med, det enda jag vet är att det gör sjukt jävla ont och att jag bara vill grina när jag har använt händerna ett tag.
Nästa skulptur jag gör hade jag tänkt att det ska vara ett hallon högst upp och lite olika mönster på resten, men den där hallon-idén får vi se vad det blir av, känner jag mig själv så lär det väl se ut som något helt annat än planerat.

Kommentarer
Postat av: Karin

Låter riktigt intressant. Har själv aldrig försökt mig på en skulptur i is förut. ^^

2014-02-18 @ 18:48:36
URL: http://efflorescence.blogg.se/
Postat av: emma

SJUKT FIN BLOGG. :)

2014-02-18 @ 20:11:35
URL: http://emmakanel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0