02.07.16

Här ekar det tomt. Det är inte mycket som händer just nu utöver det vanliga. Jag har börjat jobba heltid, vilket känns jättejobbigt, har glömt hur lite ledig man är när man går heltid i den branschen. Min kollega sa när vi kom till jobbet en dag "ja då var man hemma igen", för det är verkligen så det känns. Vi spenderar mer vaken tid på jobbet än hemma. På ca tre veckor går jag ner till 90% och det ska faktiskt bli skönt. Utöver jobb då? Igår och idag har jag och Jonas hängt på akuten. Idag blev vi där i drygt 6 timmar på grund av ett fel i inskrivningen vilket gjorde att han inte syntes på deras väntelista, fick vi alltså veta efter 4 timmars väntan när vi frågade om dom glömt oss.. När vi kom hem lagade jag god middag åt honom och senare blir det myskväll, han hatar när jag tar hand om honom men jag kan inte låta bli. Trots ett brutet finger och handskena är han enligt honom själv fullt kapabel att göra allt han normalt gör, förutom att diska, för när det kommer till det och alla andra tråkiga hushållssysslor var han tydligen handikappad och tittade på mig med stora hundvalpsögon från hans liggande position i soffan. Jag klagar inte, efter jag tagit itu med det förbannade diskberget och dödat min onda rygg en stund har jag en mysig famn att krypa ned hos. Även om han alltid somnar framför tvn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0