Ta inget för givet

Inatt hade jag en dröm. En sån där dröm som får dig att tänka lite extra. Det var julafton och familjen satt samlad. Allra närmast mig satt min mormor. Jag kunde återigen se henne och höra henne prata och skratta. Allt var precis som det ska vara, så som alla jular har sett ut. Jag kände hela tiden att jag måste hålla koll på henne, jag kan inte lämna för då försvinner hon igen. Jag tänkte för mig själv att har jag detta så behöver jag inget mer, att ha min mormor för en liten stund var den bästa presenten jag kunde få. Att bara få fira jul hela familjen utan den gnagande känslan att någon ständigt saknas. Förra julen hade ingen kunnat räkna ut att kommande jul aldrig skulle bli likadan som tidigare år. Men tiden står inte still. Jag vände mig om, och på ett ögonblick var hon borta igen.

Såklart vaknade jag upp, med tårar längs mina kinder. För i verkligheten får man ingen andra chans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0